Tillbaka till verkligheten

Bloggen är igång, skolan är igång.


Första dagen i skolan efter ett händelserikt sommarlov: avklarad. Och det fantastiska är att jag faktiskt överlevde! Det gick som på räls. Visst var det plågsamt, men verkligheten välkomnade mig tillbaka ganska lugnt och fint. Vilket jag är otroligt tacksam för, mitt huvud hade garanterat kaosat annars!


Jag började 13.00 idag. Mjukstart. Tack och lov. Gick och la mig så pass tidigt igår att jag ändå kastade av mig täcket klockan 08.00. Sen gjorde jag någonting ANNORLUNDA! Jag åt frukost! Asså, jag skojar inte! Jag åt frukost. Något lite halv engelskt till och med, jag stekte ägg och lök och gjorde rostade mackor och drack te! Hoppas att någon förstår hur OTROLIGT detta är?! JAG stekte ägg klockan ÅTTA på morgonen! TELL THE QUEEN!


Jag var punktlig idag också. Jag var utanför klassrummet innen Sari hade öppnat dörren. Det är också en såndär "wow"-grej. Ett sällsynt fenomen. I klassrummet kickade vi igång med det samma. Först skulle vi elever, en i taget, berätta hur vi tyckte det kändes med skolstart. Alla svarade så fint och positivt.


- Jag är taggad!

- Det ska bli roligt!

- Jag har nästan längtat lite till skolan sista veckorna.

- Jag ska förändras och det ska bli kul faktiskt!


Vänta, vänta, hold on, spola tillbaka och pausa! Va? Allvarligt talat, va? Sitter dom ärligt där och tycker att det ska bli roligt att gå upp klockan 7 på morgonen för att plugga historia istället för att ha lov? Är det på riktigt? Det är det dummaste jag har hört. Sure, skolan är inte jättefarlig, men den är inte rolig?!


- Det ska bli skitjobbigt att börja skolan igen.

Jag lovar att jag var den ända i klassen som var ärlig..


Klart att det ska bli jobbigt. Men det känns ändå helt okej, som sagt. Det känns som ett jättestort berg. Med massor hinder. Med massor svårigheter. Men som faktiskt går att bestiga med tiden. Och med lite hjälp..

Jaja. Jag har fått en kalender av skolan som jag ska gå och bläddra i nu och känna mig allmänt viktig. Och ringa in folks namnsdagar.. Jätteviktigt..


Puss, (hej mamma, jag vet att du läser, haha)


Kommentarer
Postat av: Jamie T's kompis Tikkan

Förmodligen den enda bloggen jag kommer följa dagligen, bra skrivet och bästa Tilda det resulterar med en glad Tikkan.



Wruum Puss!

2008-08-20 @ 22:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0