Random gnäll

Jag kan inte andas! Allvarligt talat, det är minst hundratusten grader ute. Luften har förvandlats till pure värme och min lungor klarar inte av det. Det är för varmt. Jag har på mig shorts och ett linne, men det är fortfarande FÖR varmt. Plus att det är jättejobbigt att ha långt hår som ligger över nacken. Det blir som ett täcke. Min nacke samt mina axlar brinner! Fast å andra sidan har jag längtat efter sommaren och värmen fruktansvärt länge och egentligen har jag ingen rätt att gnälla. (men jag skriver ju blogg, klart att jag måste gnälla..)


Jag gick upp tidigt idag. Innan 13.00 gick jag upp. Jag åt till och med frukost! Det innebär riktigt radikala framsteg. Den där känslan av att man faktiskt kan göra någonting utav dagen, den har jag inte kännt på länge. Och den var härlig.


..synd bara att jag har spenderat dom närmsta timmarna på att vänta. Jag har lyckats ragga upp Lali och hon var villig att följa med in till stan. Men hon behövde betydligt mycket längre tid på sig att utföra diverse morgonsysslor, så jag väntar. Och väntar. Och väntar. Och målar lite mascara på mascara. Och väntar. Och visslar julsånger. Och väntar. Och kämpar med att andas för att det är varmt.


Jag ska lägga ner pengar på ett nytt busskort idag. Det känns riktigt surt. So long, tja!


Kommentarer
Postat av: Simon

hahaha, Jadu det vart ett riktigt drama där som kunde slutat illa. Men jag är bara glad att du kom iväg där i från helskinnad. Vad hände där inne egentligen? :o

2008-07-27 @ 17:26:31
URL: http://detvarjuroligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0