Tidens tempo

Jag hatar alla som bloggar, och jag vet att "hata" är ett starkt ord. Men jag har verkligen någonting emot bloggnördar. Kanske för att det är så otroligt inne att blogga. Att lägga upp en bild på sig själv och beskriva dagens outfit från topp till tå. Det känns som att man drunknar i alla mode och fashion -bloggar här på nätet. Liksom.. Jag struntar i vilket läppglans Blondin Bella hade på sig idag? Att skriva tretusen rader om att det regnar ute eller att mjölken är slut, det är också inne, också helt värdelöst.

"Men läs inte då, det är ingen som tvingar dig". Det stämmer. Men just för att det är så inne just nu, och vanligt, så läser jag.

Okej, jag hatar inte alla som bloggar. Jag ljög lite där. Viktiga människor får blogga. Mike Skinner skriver en bra blogg. Lali bloggar, pappa bloggar..

Och titta! Nu ska även jag börja, för jag är viktig. Tragiskt? Kanske lite eftersom att jag satte mig in i rollen som "gnäll-bloggare" på en gång. Men annars ska det bli roligt. Jag känner redan att om mjölken är slut imorgon, så slipper jag bittert smälla igen kylskåpsdörren, då har jag istället någonting att skriva om! Walla..

Det lär ju inte bli någon Linda Skugge av mig.
Men det kan bero på att jag faktiskt rakar mina ben..

Kommentarer
Postat av: johannaschneider.blogg.se

Haha, det behövs verkligen flera bloggare som rakar sina ben!

puss

2008-07-25 @ 13:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0